خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
سرخط خبرها

کاخ سفید توافق بین عربستان و اسرائیل را رد کرد

  • کد خبر: ۱۷۸۴۶۶
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
کاخ سفید توافق بین عربستان و اسرائیل را رد کرد
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر توافق ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی درباره چارچوب کلی عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را رد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی دولت بایدن روز چهارشنبه به وقت محلی در مورد در مورد مذاکرات بر سر عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل و گزارش وال استریت ژورنال در این خصوص گفت: من فکر می کنم، گزارش ها این تصور را برای برخی از مردم ایجاد کرده که بحث ها پیشرفته تر و نزدیک تر به یک حس قطعیت است.

این مقام ارشد کاخ سفید افزود: رئیس‌جمهور آمریکا از تلاش‌های جیک سالیوان، مک‌گورک و آموس هوچستاین حمایت کرده تا ببیند که پیگیری عادی‌سازی روابط میان اسرائیل عربستان تا چه حد امکان پذیر است.

کربی تصریح کرد: همانطور که قبلا گفتیم، عادی سازی روابط و هرگونه توافق در جهت عادی سازی، باید از سوی دو کشور مستقل تصمیم گیری شود.این گفتگو ها ادامه دارد. ما هنوز معتقدیم که یکپارچگی منطقه ای امر خوبی است.

این سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: در نهایت باید بگویم هیچ مجموعه ای از مذاکرات، چارچوب توافق برای عادی سازی، یا هیچگونه ملاحظات امنیتی فراتر از آنچه ما و دوستانمان در منطقه داریم، وجود ندارد .اما دولت آمریکا تعهد دارد که به گفتگوها ادامه دهد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی بر سر چارچوب و شرایط کلی روند عادی سازی روابط ریاض و اسرائیل به توافق رسیده اند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژونال روز چهارشنبه به وقت محلی در گزارشی نوشت که شرایطی که بر سر آنها توافق شده است مربوط به فلسطینی ها، تضمین های امنیتی آمریکا و کمک های هسته ای غیرنظامی است.

وال استریت ژورنال نوشت: به گفته مقامات آمریکایی، ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی بر روی شرایط کلی گسترده توافق عربستان سعودی برای به رسمیت شناختن اسرائیل در ازای امتیازاتی به فلسطینی ها، تضمین های امنیتی ایالات متحده آمریکا و کمک های هسته ای غیرنظامی به توافق رسیده اند.

به نوشته وال استریت ژورنال، مقامات آمریکایی انتظار دارند تا یک سال آینده طرح کلی تری بدست آورند، اما هشدار داده اند که به نتیجه رساندن این تلاش کار آسانی نخواهد بود.

این روزنامه آمریکایی نوشت: مقامات ایالات متحده آمریکا محتاطانه ابراز خوش بینی کردند که در ۹ تا ۱۲ ماه آینده می توانند جزئیات دقیق تری از مهمترین توافق صلح خاورمیانه را چکش کاری کنند. اما آنها هشدار می دهند که شانس شکست نیز بالا است.

به نوشته وال استریت ژورنال، در حالی که مقامات آمریکایی می گویند که بایدن هنوز تصمیم نگرفته که چه هزینه ای حاضر استف بپردازد، تمرکزش بر این توافق، منعکس کننده این دیدگاه او است که ایالات متحده آمریکا باید به عنوان بازیگری اصلی در خاورمیانه باقی بماند تا ایران را مهار و روسیه را منزوی و تلاشهای چین را در این منطقه خنثی کند.

اما این گزارش به نقل از محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی اعلام می کند که وی برای توافق با دولت تندرو کنونی اسرائیل عجله ای ندارد و او "آماده نیست" مانند امارات بر اساس توافق ابراهیم در سال ۲۰۲۰ روابط کاملی با اسرائیل برقرار کند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، محمد بن سلمان پیامهای متناقضی درباره تعهداتش ارائه کرده است. مقامات آمریکایی که بر روی این مساله متمرکز هستند، می گویند که محمد بن سلمان در تلاش برای فراهم آوردن معامله ای جدی است. اما به گفته مقامات سعودی، بن سلمان به دستیاران خود گفته است که آمادگی برقراری روابط دیپلماتیک کامل با اسرائیل مشابه روابط با امارات متحده عربی که در سال ۲۰۲۰ قراردادی را امضا کرد، ندارد.

آنها گفتند که ولیعهد سعودی به مشاوران خود گفته است عجله ای ندارد، به ویژه با دولت ائتلافی تندرو کنونی در اسرائیل که مخالف ایجاد کشور مستقل فلسطینی است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->